| 
    
        
     | 
     | 
    
	  |  
    
	 
	 
    Nariadenie vlády 349/2009 
	Z.z. 
	   
		
			Podľa nariadenia vlády č. 
			349/2009 Z.z., vozidlá kategórie N s najväčšou 
			prípustnou celkovou hmotnosťou prevyšujúcou 7,50 t a všetky vozidlá
			kategórie O3 a O4 prihlásené do evidencie v SR, 
			musia byť označené obrysovým retroreflexným značením 
			na zvýšenie viditeľnosti a rozoznateľnosti podľa predpisu
			EHK 104: 
  
		
			- od 10. októbra 2009 
			platí pre vozidlo, ktoré bolo prvýkrát prihlásené do evidencie 
			vozidiel 
 
			od 10. októbra 2009 
  
			- od 1. júla 2010 
			platí pre vozidlo,  ktoré bolo prvýkrát prihlásené do evidencie 
			vozidiel o
 
			d 1. januára 2005 do 9. októbra 2009 
  
			- od 1. januára 2011 platí 
			pre vozidlo, ktoré bolo prvýkrát prihlásené do evidencie vozidiel 
 
			od 
			1. januára 2000 do 31. decembra 2004 
		 
	 
	
		Predpis EHK 104 odporúča nielen 
		retroreflexné bezpečnostné značenie obrysov, ale aj retroreflexnú 
		grafiku, čo otvára nové možnosti veľkolepej plnofarebnej 24-hodinovej 
		retroreflexnej reklamy a zároveň pomáha znížiť pravdepodobnosť 
		dopravných nehôd. Ak bežne využívate grafiku na nákladných vozidlách ako 
		súčasť reklamy firmy alebo značky, tento predpis vám umožní rozvinúť 
		reklamnú kampaň naplno. Rovnaký výsledok dosiahnete aj s reklamou na 
		verejných dopravných prostriedkoch. Čím skôr zvážite retroreflexnú 
		grafiku na nákladné vozidlá, tým škôr získate výhodu pred konkurenciou. 
		 
		Retroreflexné značenie musí byť vykonané podľa predpisu
		EHK 48. 
		-  na boku:  možno použiť biele alebo žlté  
		-  vzadu:  červené alebo žlté značenie. 
		 
		Značenie môže byť urobené pomocou súvislého pásu šírky 5 cm 
		alebo niekoľkých pásových častí a malo by označovať zadné a bočné obrysy 
		vozidla čo najbližie ku krajným hranám. 
		 
		Obrysové značenie by malo tvoriť minimálne 80% celkovej dĺžky 
		alebo šírky vozidla (prívesu). 
		Retroreflexná grafika sa môže umiestniť len do vnútra obrysového 
		značenie, no nemôže narúšať jeho účinnosť.  |   
    
	  |